Fellesskapsgrupper, vil du bli med?

Vi ønsker alle velkommen til å bli med i et mindre livsnært fellesskap fordi vi erfarer det som veldig verdifullt i livet som kristen. For mange, spesielt hvis du er ny og ikke kjenner så mange i menigheten fra før, så kan det være vanskelig å vite hvordan man skal bli med i en slik gruppe.

BildeBildeBildeBilde

Hva gjør fellesskapsgruppene?

I gruppene samles vi hjemme hos hverandre for å dele hvordan vi har det i hverdagen, lese i Bibelen og be sammen.Vanligvis samles gruppenen på kvelden over et lite måltid eller litt snacks, helt avhengig av hva gruppen har blitt enig om. Hovedhensikten er å støtte og oppmuntre hverandre til å vokse i troen på Jesus Kristus. Hver gruppe blir organisert av en kontaktperson som har ansvar for å kalle inn til gruppesamlingene. Hver uke vil det bli lagt ut en bibeltekst og spørsmål til samtale.

I apostlenes gjerninger 2,42-47 finner vi eksempler på hvordan de første kristne møttes i hjemmene.

Frikirken i Lillesand ønsker at dette skal være en mulighet for at hver enkelt blir sett, vist omsorg og utrustet til å være bevist på hva det betyr å følge Jesus i hverdagen.

Vil du bli med i en fellesskapsgruppe?Trykk her