Forbønn og sjelesorg

13 Lider noen blant dere ondt? La ham be! Er noen glad til sinns? La ham lovsynge! 14 Er noen blant dere syk? La ham kalle til seg menighetens eldste, og de skal be for ham og salve ham med olje i Herrens navn. 15 Og troens bønn skal hjelpe den syke, og Herren skal reise ham opp, og har han gjort synder, skal han få dem tilgitt. 16 Bekjenn derfor deres synder for hverandre og be for hverandre, for at dere kan bli helbredet. Et rettferdig menneskes bønn har stor kraft og virkning.
Jakobs brev 5:13-16

I Lillesand Frikirke har vi ledere som ønsker å be for deg og sammen med deg. Rett innenfor døren til kirkerommet finner du et bønnerom. Her vil det før, under og etter gudstjenestene være forbedere klare til å ta imot samtaler og bønneemner. Her er det trygt å komme og alt som blir sagt blir mellom deg og den du deler med.

19 Igjen sier jeg dere: Alt det to av dere på jorden blir enige om å be om, skal de få av min Far i himmelen. 20 For hvor to eller tre er samlet i mitt navn, der er jeg midt iblant dem.
Matteus 18:19-20

Ønsker du samtale ut over dette er vi her for deg!
Vi er så heldig å ha en kvinnelig sjelesørger som er tilgjengelig for damer som ønsker samtaler. Hun heter Gunn Berg Flaa og har utdanning i kristen sjelesorg fra høyskolen Diakonova. I tillegg har hun flere års erfaring som sjelesørger på kurset 40-dager i Frikirken i Kristiansand. Gunn Berg Flaa kan kontaktes på tlf. nr. 9979 9898.

Man kan også avtale samtaler med en av pastorene våre, Rune Daltveit (97538787) eller Hilde Fjeldstad ( 97413400), hvis man trenger noen å prate med. Alle tre er underlagt taushetsplikt.