Bli med på SUPPE for 7, eller i en bibelgruppe

Vi ønsker alle velkommen til å bli med i et mindre livsnært fellesskap fordi vi erfarer det som veldig verdifullt i livet som kristen. For mange, spesielt hvis du er ny og ikke kjenner så mange i menigheten fra før, så kan det være vanskelig å vite hvordan man skal bli med i en slik gruppe. Derfor inviterer vi denne høsten, alle som ønsker det, til å melde seg på SUPPE for 7. Det betyr 4 kvelder fra november til februar der du får tildelt en gruppe på ca. 7 pers som samles til et enkelt måltid (f.eks. suppe) og prat rundt 4 tema som blir gitt på forhånd. For noen kan dette være akkurat den formen som man ønsker å ha på et slikt fellesskap, og det kan være fint å være med i en begrenset periode, for så å ha muligheten til å melde seg på en ny gruppe neste høst. For andre kan det være et ønske å finne seg en fast bibelgruppe å være med i videre, da kan vi hjelpe dere å finne sammen. Uansett håper vi mange av dere vil prøve SUPPE for 7.

MELD DEG PÅ SUPPE FOR 7

Her kommer litt mer om bibelgruppene.

I bibelgruppene samles vi hjemme hos hverandre for å dele hvordan vi har det, lese i Bibelen, snakke sammen om teksten og livet, og be sammen. 
Noen velger å samles rundt et kveldsmåltid, men det er selvfølgelig valgfritt og det trenger ikke være mer enn litt drikke og snacks på bordet.
Hovedhensikten med bibelgruppene er å støtte og oppmuntre hverandre til å vokse i tro og relasjon til Gud, og til å leve som kristne i hverdagen.

Savner du et slikt fellesskap? Ta kontakt for å bli koblet med en av våre gruppper.

Leter du etter opplegg for en bibegruppesamling er mulighetene mange, her er noen tips:

  • iTro og NLM ung har laget LEVENDE TRO til bruk i bibelgrupper.
    Dette opplegget ligger klart til dere på nettsiden, eller dere kan bestille trykte hefter.
  • Målrettet liv av Rick Warren
    Her er det lagt opp spørsmål til ettertanke etter hvert kapittel. "Denne boken er en gavepakke til deg! Den vil hjelpe deg til å forstå hvorfor du lever, og viser deg Guds hensikt med ditt liv - både her og nå - og for evigheten. Du vil ikke være den samme etter å ha lest den. Et mesterstykke for vår tid. Den blir helt sikkert en verdensklassiker i vårt århundre. Les den og bli forandret!""- Olav García de Presno, Normisjon."
    "En av de fem bøkene som har betydd mest for meg. Anbefales!""- Egil Svartdahl.
    Denne boken kan kjøpes i Lillesand Frikirke eller på nett.

  • Disippelliv av Greg Ogden
    Forfatteren selv, anbefaler disippellivgrupper på 3–4, og boka hans dekker et innholdsmessig kjernepensum over 25 kapitler om det nye livet i Jesus. Livspraksis og solid teologi går hånd i hånd.
    BESTILL

 

Powered by Cornerstone